Aktuellt:

Nyheter från Davinci Promotion

Hemsida lanserad för PM3

Davinci Promotion, har tagit fram en ny hemsida och e-handelslösning för konsultföretaget PM3.

Företaget Àr verksamt inom organisationsutveckling med inriktning pÄ interna affÀrer och förvaltningsstyrning. De erbjuder konsulttjÀnster, utbildningar och produkter baserade pÄ den egenutvecklade förvaltningsstyrningsmodellen pm³ (PÄ Maintenance Management Model). Förutom att skapa en ny grafisk profil till hemsidan innebar projektet att sammanfatta och formulera en stor mÀngd komplex information. Samspelet mellan den lÀttnavigerade grafiska strukturen och vÀl avvÀgda texter gör att vi Àr mycket stolta över att kunna presentera en hemsida som uppfyller mycket högt stÀllda krav

Share on facebook Digg Pusha

SpÀnnande hemsida lanserad

I dagarna har vi lanserat den nya hemsidan för Gunnars Radio. Vi har haft nöjet att jobba med Gunnars och deras radioreklam under mÄnga Är och fick nu förtroendet att skapa en helt ny plattform för deras webbnÀrvaro.

Gunnars har valt en strategi som innebÀr att man skall fÄ samma speciella upplevelse av företaget pÄ nÀtet, som man fÄr i butiken. Att Äterskapa den familjÀra och unika stÀmning som rÄder i butiken var en utmaning, men med glimten i ögat och med ett antal blinkningar nÄgra kÀnda film- och tvklassiker har vi hjÀlpt Gunnars att befÀsta sin position som det personliga alternativet till de stora hemelektronikkedjorna. NÀr 9 av 10 konsumenter googlar före ett inköp Àr hemsidan numera den viktigaste varumÀrkesbyggaren, Àven för butiker och detta stÀller helt andra krav pÄ hemsidan, Àn hur lÀget var för bara nÄgra Är sedan. Vi tror att hemsidan för Gunnars visar att Àven mindre företag kan bygga starka varumÀrken med hjÀlp av en vÀl genomtÀnkt webbsatsning.

Share on facebook Digg Pusha

Årets ReklamlĂ„t

Davinci tĂ€vlade med tvÄ  av de 23 bidragen i ResumĂ©s tĂ€vling Årets ReklamlĂ„t; “The Game I Know”, producerad för Talk To People och “Hela Du”, som vi tog fram till Cancer & Trafikskadades Riksförbund. Prisutdelningen skedde pĂ„ Berns den 15:e december och dessvĂ€rre gick det inte hela vĂ€gen till förstaplatsen för vĂ„ra bidrag. Det blev lĂ„ten “Funky Monkey”, för kosttillskottet Gainomax, som tog hem segern med en kampanjidĂ© som gĂ„r ut pĂ„ att apor uppmanar mĂ€nniskor att hĂ„lla sig frĂ„n bananer. “En klockren vinnare”, tyckte juryn Ă€ven om det i publiken muttrades lite om “Monkey Business”. Vi gratulerar Saatchi & Saatchi till vinsten!

 

Share on facebook Digg Pusha

Audio Branding i New York

Torsdag den 18:e november deltar vi pÄ Ärets Audio Branding Congress, som i Är hÄlls i New York.

NĂ„gra av vĂ€rldens ledande producenter och kreatörer inom varumĂ€rkesljud och musik kommer att trĂ€ffas för att dela med sig av erfarenheter och framgĂ„ngsrika case. Vi kommer bland annat trĂ€ffa skaparna bakom ljudvarumĂ€rkena och musiken till företag som Mercedes, American Express, Nike och Amazon. Vi ser fram emot att Ă„tervĂ€nda fulladdade med inspiration för vĂ„ra kunder, men ocksĂ„ emot att knyta vĂ€rdefulla kontakter inför framtida projekt. Om “Det Svenska Musikundret”, kunde erövra popvĂ€rlden, kan vi vĂ€l erövra reklamvĂ€rlden ocksĂ„?

Share on facebook Digg Pusha